Dagarna som inte blir som man räknat med...

Sten ringde vid 9, Majlis (Andreas mormor), som jag nämnt tidigare i andra inlägg (vad jag minns), är inte vid medvetandet. Jag vet inte så mycket mer, men är riktigt orolig. Det var dock värre när Sten ringde och Andreas var tvungen att gå bort till dem för att följa med Mona till Majlis och hennes äldreboende. Jag valde att inte följa med, vet inte riktigt om jag skulle fixa det just nu. Så därför har jag inte orkat göra mycket mer.
Sitter fortfarande i t-shirt och pyjamasbyxor. Energin tog typ slut när Andreas var tvungen att gå. Jag anser dock att det får vara så när det är som det är.
Satte även på lite kaffe precis, känner behov av det. Kanske borde sätta på mig kläder innan kaffet? Japp, så blev det. Och kaffet var riktigt gott.  Men tårarna kommer ändå. Vad ska jag göra? Vad ska jag tänka? Jag vet inte, men jag tror det ordnar sig. Nu är det jag som måste stötta Andreas, för jag tror inte hon lever länge till.
Sten ringde även nyss igen. Jag kunde komma till Rosita om jag ville, men jag känner att jag behöver vara själv just nu. En jävla söndag. Allt får mig att tänka på farfar. Men jag måste vara stark, för Andreas skull.

Pratade med mamma på msn förut. Det hade varit och köpt tvättmaskin, igår tror jag. De är verkligen i behov av en ny, så den skulle komma hemlevererad på Torsdag.
Förhoppningsvis kommer en rörmokare från typ Vadstena/Mjölby och kollar rör på Tisdag (Tisdag är även min födelsedag=)). Jag hoppas verkligen att de kan fixa det, jag blir så trött på allt. Vill kunna använda maskinen nu. Tvätta lite, att man kan längta efter det. Hehe.

Jag försöker vara lite glad och göra sånt som inte gör att man anstränger sig så mycket. Vet ju ändå inte riktigt vad som väntar, men jag är inte känslolös.
Nån som har något förslag på vad jag ska göra? Plocka iordning i garderoberna? Sånt behövs alltid. Igår fixade jag iordning i garderoben bland gardiner och dukar. Man trycker ju oftast in det annars bara. Tänkte försöka vara ordning ordentligt nu när man ev. har tvättmaskin fixat snart och så, vore kul med lite lyxigt badrum men vet inte riktigt hur jag ska fixa det.
Ikea nästa, nae, jag skoja bara. Men vore lite kul egentligen. Min familj vet precis hur jag är med Ikea. Skulle kunna gå runt en hel dag där. Blir när man har lite pengar över. Men man kan ju fundera ;).

Bara borsta tänderna kvar.. hehe... och klockan slår strax 12. Men vi vet precis vad jag skrev förut, jag kommer inte känna mig tvingad till att göra nåt i tid idag. Jag har inte riktigt någon lust till nåt. Sitter i myskläder (vilken nyhet :P). Tåren sitter och hänger i ögat, men palla gråta mer. Byxorna gör mig genomsvettig, kanske borde byta till ett par andra och öppna ett fönster. Vet inte. Blev att byta byxor iaf.

Kanske egentligen borde göra någon nytta, men vad?

Jag kanske uppdaterar senare idag om Majlis blir sämre och när Andreas har kommit hem.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0