Äntligen fredag igen

Sitter nu vid datorn, borde egentligen ta tag i städningen, men har inte kommit så långt än.

Kom hem vid 11, slutade 10.10 på skolan och sen direkt till Barnmorskecentralen för att fixa nytt recept till på p-piller. Blodtrycket låg bra idag, lite högt när vi testade iskolan (vet ju inte om det blev rätt då, vi testade ju mest), men kändes ju bra att det inte var högt åtminstonde. Låg på 21-22 i BMI, kändes ju bra det med, eftersom jag ätit rätt mycket senaste veckan och då tänker man ju lite extra på vikten. Hon sa att jag skulle behöva gå upp till typ 80 kg för att hamna på övervikt. Kan ju i alla fall säga att det är ett par kilon kvar till det. Då kan man känna sig rätt lugn. Men sjuksköterskan jag hade var bra. Man känner sig ju säker då.
Söt unge med mamma även där.

Drack 11-kaffe idag. Brukar faktiskt inte göra det, inte ofta åtminstonde. Känns ju inte riktigt lockande att alltid sätta på kaffet när man ändå är själv hemma. Men det var riktigt kaffe-sug på vägen hem från Mjölby.  Drog föresten precis av kaffebryggaren, kom på den när jag var ute i köket.

Katterna ligger och sover på mattes och husses säng, som vanligt. Det sker rätt ofta och dem är riktigt söta. Men riktigt bussiga också ibland.

 


Idag ska väl Andreas köra lite bil, senaste gången var förra fredagen. Känns bra att han har kommit igång med det nu. En fördel är väl att jag har bilen.
Behöver dock tanka upp den snart tror jag. Drar ju lite ändå, sen när man gasar upp lite extra ibland eftersom den ändå har lite turbo. Borde föresten tvätta den snart, men känns onödigt när det är massa grus ute.... man vet ju heller inte om det ska komma mer snö.

I helgen ska vi eventuellt iväg till Andreas mormors gamla lägenhet (hon har flyttat in på äldreboende nu) för att kolla lite på de saker som finns kvar. Förhoppningsvis följer en gammal (?) klaffbyrå(/sekretär) med oss hem, som Mona har reserverat. Tror jag nämnt den i ett tidigare inlägg. Ev får vi väl också med oss lite snapsglas hem, eftersom vi nämnde att Andreas vill ha några från mormor och morfar.
Gäller att hitta en plats till klaffbyrån då... Men vi har väl nog planerat än. Föresten är det inte långt till den gamla lägenheten, även om det kanske lät som så... Huset mitt emot vårt.

Pratade med mamma och även morbror imorrn. Kusin Carl fyller 18 år nästa vecka, så vi ska väl för hoppningsvis upp till STHLM nästa Lördag. Vore kul att träffa släkten och kusinerna. Men då måste man väl komma på en present?! Har no idé. Minns inte riktigt vad jag fick av dem.

Nu kommer posten.... Men tror banne mig inte vi får något idag heller. Men man kan ju hoppas.  Verkar inte som så.

Ska nog sätta igång med städningen snart, vill ju inte verka slö.

Kram Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0