Veckans händelser.

Nu har sommarvärmen kommit till Sverige och Skänninge. Eller ja, den har funnits här ett par dagar nu.
Fläktarna är på här hemma och man försöker njuta, även om det inte är det lättaste.
Katterna ligger och sover på köksbordet, de blir så slöa och trötta av värmen, med förståelse.
Jag har sett till att tvätta idag, så nu hänger tvätten och torkar på altanen.
Man borde hitta på något, men jag har inte direkt någon lust och ork. Inte så kul när Andreas jobbar, men om två veckor har han semester. Det är väl bara att längta och vänta.
Färg har jag fått endel. Inte så jätte mycket, men rätt nöjd är jag än så länge. Har heller inte behövt lida av nåt soleksem än, vilket jag är riktigt glad över. Kan vara min allergitablett som skyddar mig mot det.

Helgen vart lyckad. Mysigt att åka iväg till Västervik, bara jag och Andreas. Men äntligen när vi var där började jag längta tillbaka till den tiden när man hade sommarstuga utanför Västervik, så vi började diskutera om att man åtminstonde kan hålla koll om det skulle komma ut nån sommarstuga på hemnet åtminstonde. Men vi får väl se.


Ute på vattnet på en båttur som tog ca 2 timmar. Västervik 2009


Båtar ute på vattnet under båtturen. Västervik 2009


Längds vattnet inne vid fastlandet. Västervik 2009

Fick för ett litet tag sen posten. Summan för min bilförsäkring har sänkts.... undra om det beror på att jag blivit äldre och även ägt bilen i snart 1 år.


Bilen då vi är påväg hem från Västervik till mamma och syster. Sommaren 2009

Jag är riktigt nöjd med den, även om det också har små skönhetsfel. Ska dock inte klaga, den är ändå från 96. Den rullar på och på senaste besiktningen var det enda som blev att färdbromsen vänster fram tog ojämnt vid bromsning. Därför byttes bromsskivor samt bromsbelägg på både vänster och höger fram. Inget bra att veta osv. Annars räknar man ju med att det kan vara rostiga delar m.m. under, men där såg den även helt ok ut. Den har heller inte gått mycket, ca 18500.
Den har nu även vart med om endel, som att köra fast i lera och även vara med i en flytt, då den rymmer rätt mycket.

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg firade vi även 1 års förlovning i Lördags, den 27/6. 1 år som gått fort, och som vi båda nog hoppas blir många fler år.
Jag hoppas även på utökning inom några år. Andreas fyller ändå 30 nästa år, även om jag bara blir 22 då. Bara och bara, men vill gärna ha en färdig utbildning innan jag blir mamma. Jag vet att man inte ska stressa, men det är en dröm. Vill ändå helst inte vara för gammal när jag blir förälder.

I veckan som var var jag även förbi hos mina svärföräldrar och tog en fika. Där bjöds jag på jordgubbar, grädde, vaniljsocker och glass. Underbart om jag ska vara ärlig. Självklart passade jag ju även på då Andreas var på jobbet. Något måste man ju ha att göra.


Fika hos Andreas föräldrar. Sommaren 2009

Soffan var även här i veckan som var. Vi skulle nämligen besikta mammas bil, som även gick igenom på besiktningen, och också kolla Mjölby och Sharpman i Hogstad. Hittade lite prylar i Mjölby och Soffan köpte lite ridkläder till en dressyrtävling i September.


Soffan påväg in i en provhytt. Sommaren 2009


Det slutade ändå med i stort sätt detta resultat som fick följa med hem. Sommaren 2009 

Dagen med Soffan vart bra och vi hade rätt kul ihop, systrarna.

Jag ska nog även rapportera att jag tog mitt första dopp ute igår. I en pool, men jag anser att även det räknas. Detta hos familjen Näslund. Riktigt skönt, och även att ligga och soltorka är skönt.

Idag har det i övrigt inte hänt så mycket här hemma. Kanske sätter mig ute och läser lite sen, det får vi se. Andreas jobbar nämligen över till kl. 18.00 idag.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0