Dagen D

Jag kan rapportera att idag blir det en slödag... Ont i huvudet och känner mig sjuk. Jag vet att man inte ska känna efter, men jag har ingen ork alls. Borde ställa mig i duschen men orkar inte. Sitter i morgonrocken och då är klockan ändå 10.40.
Har väl försökt bli vän med svärfar igen. Vi anser olika gällande olika saker. Jag är så jäkla trött på honom, han måste tänka han med. Har inte orkat svara när han ringt.

Vet inte vad som händer idag... blir väl ev ut till "garaget" ikväll för att en karl ska kolla på min färdbroms m.m. Det var nämligen det felet jag fick på besiktningen, det och det enda. Färdbroms, Vänsterfram, Bromspåverkan som är lite sned eller vad det nu stod. inget bra att veta så jag är nöjd. Så nu står hon där ute på parkeringen och bara tar det lugnt :P.

Själv saknar jag Andreas, som idag är på jobbet. Han har varit hemma i en vecka eftersom han förra måndagen fick en tung typ järnring på foten precis ovanför stålhättan. Vi var inne och röntgade m.m., men inget. Får väl se sen hur det gick för honom på jobbet. Det blir lite tomt här hemma.
Men det blir väl att han jobbar idag, Onsdag och Torsdag eftersom han har ledigt på Fredag.

Soffan ( Min syrra) tar nämligen studenten på Fredag och då ansåg vi det som lättast att åka ner på Torsdagskvällen. Kommer sedan hem på Söndagen om det blir som planerat, vilket det förhoppningsvis blir. Det har gått så snabbt, hennes tre år på gymnasiet. Ska bli kul hoppas hon blir nöjd med studentpresenterna och att det inte blir regn på Fredag.

Vad sker idag då? Blir nog att ta det riktigt lugnt tills Andreas kommer hem. Kanske kastar in en dvd i datorn och ligger i sängen och glor på film. Fördelen att ha en hyffsat stor dataskärm, som en liten tvskärm. Det lockar stort. I det här fallet vore det skönt med en tv i sovrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0