Tisdag 21/7

Vi är nu hos mamma och Soffan, har fixat lite och ska väl inom en framtid ställa mig och göra lite tacos.
Jag hade räknat med att hinna skriva lite innan vi åkte hemifrån idag, men tänkte och hann inte det samt att vi gärna ville komma iväg i tid. Påvägen till Rimforsa stannade vi till på Ikano för att köpa present till mamma från Soffan, en spikmatta, dessa som är kända just nu och jag får väl lov att nämna att vår mamma om någon har ofta ont i ryggen, går och spänner sig m.m. så den passar nog henne perfekt. På Ikano passade jag även på att köpa en scharf och en top/klänning som jag har likadan fast i ljusgrå. Den nya vart svart. Dessa är sköna och funkar även med ett par byxor.
Mamma har problem med avloppet, så just nu håller hon och en bekant på med att försöka fixa det, inte så kul eftersom det luktar skit i typ hela huset.
Andreas har även kollat på Soffans bil, som är lite skum och krånglar lite. Nåt som typ låter och vi misstänker även att en grej till vattenpumpen inte funkar som det ska.
Soffan själv är på ridläger, hon var hemma förut eftersom hon fick en hjärnskakning på natten till Lördagen, så hon hade mått lite illa m.m. imorse. Vi var där för ett tag sen och lämnade koppel, mat och lite till till henne och Diva.

Just nu sitter jag och kollar igenom gamla kort på mammas dator och hittar även endel. Så kul, eftersom vissa är från 2007 och så.


En kompis till familjen, Johanna, då mamma och Soffan flyttade från Skeda Udde. Hihi, längesen. 2007


Här är Eleonore, Johannas syster. Även denna vid flytten 2007.


Jag och Andreas Mellandagarna 2007 där vi sitter och spelar spel med mamma och Soffan.


Mammas hus. Riktigt fint.


Soffan och hennes hyrhäst Fellini.


Det var ju lite kul att hitta...En bild på mamma och Sandra hemma hos oss. I en viktig diskussion.


Såna hära små brukar mamma ha hemma. Kaninungar.

Där fick ni ju se några bilder, en fin blandning.
Stör mig lite på dataskärmen samt storleken på bilden. Allt är stort på en liten yta om ni fattar vad jag menar, alltså storleken på bokstäver m.m. Sen är jag även van vid att ha en större skärm till datorn, det märker jag när jag sitter vid mammas dator.

Men nu ska jag göra nåt annat.
Ha det bra så kanske vi hörs imorrn.

Kram Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0