Söndag och en rundtitt

Söndag, igen...

Jag har väl inte haft världens bästa dag än så länge. Hade världens huvudvärk imorse, vilket gjorde att jag sov vidare efter att ha ätit frukost. Vaknade tillslut vid 13.00.
Smsade lite med syster, som fått hjärnskakning efter en fest, tycker synd om henne. Måste även tillägga att hon nu mera är bilägare, hon med. Och till på köpet en Saab 9-3 Aero. Vi kör på Saab, hela familjen. Mamma Saab 9-3, Jag Saab 9000 och Soffan Saab 9-3. Låter det inte trevligt så säg. Andreas har ju sagt sin mening, men då har jag även sagt min mening om hans tyckande.
Han ska ändå vara rätt glad att jag har bilen, eftersom han bla. är ute och övningskör i den just nu. Jag är riktigt nöjd med den iaf, även om den har småskavanker med.


Jag och bilen när vi var i Västervik.

Dagens allt-att-göra lista består av:

Diska det som just nu står vid diskbänken, inte så mycket eftersom vi/jag betar av disken när det är endel.
Vika lakan som hängt på tork sen i Fredags, det dröjer ett tag för dem att torka.
Duscha.

Samt gå och plocka iordning lite, som vanligt, så att det ser snyggt och trevligt ut. Jag kanske låter pedant, men tycker det är skönt när det ser trevligt och ordning ut.. Vill inte ha massa saker liggandes överallt. Börjar jag bli lite som vår käre pappa...? Men trevligt när man nån gång får komplemanger, som jag fick av min svägerskas sambo på nyårsafton "Jag har aldrig sett ett renare badrum".

Tänkte att ni ska få en tjuvtitt i vårt hem, även om det inte är nåt speciellt lyxhem.
Lite info om vår härliga lägenhet. Den ligger på bottenvåning, har en uteplats med liten gräsplätt och är en 2'a på 63 kvadrat.
Våra köksluckor samt bänkar i köket är ett tillval man får göra hos hyresvärden, dock inget vi fixade i den här lägenheten eftersom det redan var gjort när vi flyttade in.
Tvättmaskinen vi har köpte vi själva, men man kan ju som sagt var även få det som ett tillval hos vår hyresvärd. Detta skrev jag även om i ett tidigare inlägg.

Jag måste även tillägga att bilderna inte är jätte bra.


Vårt kök sett från hallen. Som ni ser tycker katterna om att sova på vårt köksbord. Vi har även en härlig utsikt från köket.


Här ser ni tydligt köksluckorna samt även tyvärr disken.


Denna bild eftersom jag är rätt förtjust i vitrinskåpet. En smal Billy-hylla från ikea med en vitrinskåpslucka till. Perfekt om man har mycket glas och så.


Vardagsrummet ur kanske inte fullt bästa vinkel, men vi är nöjda. Vitrinskåpet här inne införskaffades i Fredags, även detta en Billy-hylla med vitrinluckor till. Rätt billigt och bra. Det blev ett helt annat vardagsrum, då vi hade en mörk hylla där förr.


Vi får även in rätt mycket ljus i vårt vardagsrum eftersom en av väggana består i stort sett av fönster. Här ses även dessa lakan som ska vikas.


Badrummet, som är svårt att få en bra bild på.


Samt vårt sovrum, sängen är från Ikea.

Nu har ni fått en snabbtitt och jag ska även dra mig nu.

Ha det så bra så hörs vi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0