måndag 20/7

Sitter på en stol i vårt sov-sov-rum... hehe. Jag var bara tvungen.

Sitter i alla fall här och vet inte riktigt vad jag ska göra. För ett litet tag sen kastade jag in en tvätt i maskinen, eftersom vi åker till Mamma och Soffan imorrn till Torsdag, eftersom mamma fyller år på Onsdag. Då vill man vara hos sin mamma.  Presenter till mamma är fixat och klart sen typ förra veckan.
Det vart inte så mycket tvätt, men skönast att få bort den.
Älskling var så duktig och ringde vaktmästarn imorse, jag har gått och tänkt att jag måste göra det i en vecka nu, men har sovit över deras telefontid. Så nu skulle de komma efter 12 och kolla på fönsterhandtaget i badrummet, lysknappen i badrummet samt en gummilist vid altandörren. Andreas är duktig, han.
Får väl även se om systeryster dyker upp nåt idag, hon skulle väl nämligen till en kompis i Vadstena ikväll. Saknar henne.
Vi måste även komma ihåg att hämta Andreas förlovningsring i början av veckan, men är det lika med Måndag lr...? Början av veckan kan man se som olika saker.

Just nu sitter i alla fall Andreas och ser nån dokumentär film om Wietnam-kriget och jag har mensvärk. Vilken blandning, ni.

Borde jag göra någon nytta, vet inte riktigt. Just nu vore det så skönt att bara sitta och värma sig i solskenet, men vet inte om det är så mycket till solsken ute. Det skiftar...




Jag bryr mig, P. Vi vill att du ska ha det bra, vi vill inte att du ska må skit. Men vad ska vi göra åt det? Vi kan inte göra så mycket mer än att stötta, det är du som måste göra jobbet även om det är föjävligt tungt. Du om någon vet att livet inte är en dans på rosor.
Du är stark, du fixar det. Jag vet att det inte är lätt, men du har ditt mål. Du ser det, jag lovar. Men ge inte upp, snälla.
Jag vet att de andra inte tror på dig, jag vet att du är som luft för vissa, men du måste bevisa att du kan förändra, att du är en annan människa nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0