Onsdag 29/7

Sitter och tar det lugnt med en mage som aldrig är normal, känns det som åtminstonde. Tänker och tänker, drömmer, men borde återvända till verkligheten. Men ibland är det svårt.

Har kollat klart på "Benjamin Buttons otroliga liv", så jävla bra film. Ursäkta ordvalet men jag menar det. Jag rekommenderar verkligen filmen om ni inte redan sett den.

Andreas spelar och jag funderar på att sätta mig på altanen och brodera på mitt broderi, så avslappnande även om man måste räkna lite o så. Bli klar med även det här broderiet, så att jag kan börja med ett nytt någon gång. Rätt skönt att sitta ute och njuta.

Tidigare idag tog vi en runda in till Linköping för att inhandla ev. present till Andreas systerdotter Melina, ute i tid eftersom hon fyller år i slutet av Augusti, men det gör väl inte så mycket. Eftersom jag nog ganska säkert vet att Melina inte går in och läser bloggen, kan jag nämna att vi köpte en bok där hon får lära sig att stava till lite blandade ord, som tex. sitt namn, och en stor ask med 50 st. olika färgpennor, sådant som en annan tyckte var så kul när man var yngre. Får väl lov att tillägga att vi inte köpte tuschpennor, kändes inte så smart.
Köpte även kort till de tre födelsedagsbarnen inom Andreas familj som fyller i Augusti.
Därpå åkte vi förbi Biltema för att kolla lite samt inhandla småsaker som behövs. Längtar tills garaget är vårt och nycklarna ligger i handen. Ta hem vinterdäcken från Mona och Sten osv.


Melina Sötnos.

När jag loggade in på Msn, såg jag att jag hade fått min orderbekräftelse från Ellos. Har nämligen beställt en fin jacka till hösten. Annars brukar jag inte köpa nya jackor förrän jag verkligen behöver det, men vart så sugen för ett tag sen på att beställa en lite finare jacka,  så det vart en jacka i i stort sett ull, svart, som nog funkar i ett par år framöver. Till på köpet får man även ett fint lakansett med påslakan och örngott för 0 kronor och kunde även beställa ett till för 49 kronor, så det valde jag att göra med. Jag vill nämligen matcha lakanen till både mig och Andreas, ser inte jätte kul ut om det är olika lakan i sängen, även om jag kan ta det med. Det kommer väl hem inom en snar framtid, gärna nästa vecka. Vem tycker inte det är kul att vänta på paket?

Katterna ligger och sover på vår säng, som vanligt.

Blir nog grillat ikväll, sa till Andreas förut att jag var sugen på det, som det var nog inga problem. Älskar honom.

Tänker på små liv. Tänker, tänker och tänker. Man kanske borde testa och trolla fram ett?

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0