Fort. Lördag 26/7

Sitter i min sköna morgonrock, en underbar julklapp från syster, och tar det lite lugnt framför datorn. Förut drack jag en kopp te och nu tänker jag väl mest, det är riktigt skönt ibland. Andreas spelar, idag igen. Det går säkert bra, men jag är lite trött på ljudet.
Vi hade det mysigt förut, och det gör mycket. Man blir till på köpet jävligt mycket mer avslappnad och kan sova en bra sömn, förhoppningsvis, på natten.
Ute är det rätt mörkt, och jag slänger en blick mot bilen då och då. Känns som att hösten närmar sig lite, även om den kan bli mysig med.

Tänker på tre systrar som förlorat sin pappa. Jag vet hur det känns.
Jag vill ha min pappa tillbaka, men det kommer aldrig ske. Jag kommer behöva gå igenom mitt liv utan pappa, även om jag har mamma kvar. Jag kommer ev få barn, men han kommer aldrig träffa dem, jag kommer uppleva saker som jag önskar att jag kunde uppleva tillsammans med honom. Det jobbigaste är att jag är medveten om hur mycket jag än önskar honom tillbaka, så kommer han inte tillbaka till mig.
Men jag måste tillägga att jag är överlycklig att jag har mamma kvar, för vad sjutton skulle jag göra utan henne?

Imorgon blir det väl åtminstonde en sväng bort till en av mina svägerskor.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0