Tisdag 28/7

Nu är det kväll igen och en lugn sådan, eller ja, hyffsat.
Vi har ätit och nyss ställde sig Andreas med disk. Underbara du. Vart pannkakor idag, och alla gick åt. Får tillägga att jag gjorde dubbel sats, men eftersom Andreas var ute ett tag tillsammans med Sten, Rosita och Louise och kollade efter svamp, så har jag förståelse för att han blev hungrig.
Nu står han och dansar vid diskbänken.

Ja, så under tiden som de andra var och plockade svamp var jag barnvakt åt Alicia. Vi började med att gå till lekparken utanför vårt hus, så hon fick leka av sig lite. Gungorna är de stora favoriterna, men även andra grejer som sandlådan. Vi testade också vinbären som växer precis vid lekparken.
Sen gick vi in ett tag och under den tiden roade sig Alicia med att gosa med katterna samt att försöka bära dem, men hon lyckades inte så bra.
Därpå gick vi till affären eftersom jag behövde handla lite till middagen, åt banan och på hemvägen somnade hon för att sedan sova i ca 1½ timme till de andra kom tillbaka.
Vi hade en kul stund tillsammans och allt funkade perfekt.


Alicia sitter i sin vagn i väntan på att få hoppa ur och börja gunga. Gunga är nämligen en av favoriterna.


Alicia "gyngar".


Alicia i sandlådan, sanden är rätt kul med.


Alicia som gosar med katterna, på bild Mozart, och kollar på morbrors modellbilar.

I övrigt idag har jag bakat, dammsugit av lite och så har vi bara tagit det lugnt. På förmiddagen kollade vi även lite på film och ikväll blir det nog lite film igen eftersom jag fick hem filmen "Benjamin Buttons otroliga liv" idag. Den har jag gått och väntat på ett tag nu.

Vädret i övrigt har varit helt ok idag. Det regnade lite på förmiddagen, men sedan var det skinande sol.

Måste även tillägga att vi var hos Rosita och fikade lite förut med, innan svampplockningen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0