Torsdag 23/7

Hej.
Får bli ett snabbt inlägg eftersom jag egentligen inte har någon lust att sitta och skriva just nu.
Vi är nu hemma efter vår 3-dagars visit hos Mamma och Soffan. Det var riktigt skönt att vara där, även om det också är riktigt skönt att komma hem sen. Katterna är nog rätt glada att vi är hemma också, Molgan hoppar just nu efter flugor och Andreas sitter och spelar Xbox med...  Pär... tror jag.

Vi kom väl hem runt 15.30 och möttes av lite strumpor på köksgolvet, katterna tycker nämligen om att dra ned trosor och strumpor m.m, antingen från tvättstället eller från hyllorna i garderoben. Fick en rätt bra överraskning, en el-gubbe hade vart här och fixat lysknappen på toaletten, och jag packade även upp det vi hade haft med oss till mamma och så. Efter ett tag kom svärföräldrarna, som vi bjöd hit på kaffe. Under tiden som de drack kaffe åt även jag och Andreas lite. Vi satt också och pratade lite. Alltid lika trevligt och jag måste även tillägga att de är underbara som ställer upp på att se till katterna när vi åker bort till Mamma och Soffan en längre tid.


Igår fyllde mamma som sagt var år, hon blev 49! Jag tror även hon fick en bra födelsedag. Då vi vaknat på morgonen, och mamma var på jobbet, började jag städa hela huset. Plockade iordning och dammade där jag ansåg att det behövdes. Andreas hissade flaggan och jag fortsatte städa samt tvätta den tvätt som var. Mitt i dammsugningen kom mamma hem, som hade fått sluta tidigare. Men jag fortsatte med mitt, eftersom jag anser att man ska få ha ett fint hem på sin födelsedag.
Lite senare kom Soffan hem samt ägarna till stallet där både mamma och Soffan rider, Jessica och Robban samt deras barm Rasmus och Tyra-Linn. Vi åt gott och satt och pratade, innan de alla sedan åkte tillbaka till stallet. Soffan har nämligen ridläger den här veckan.
Mamma fick även givetvis paket av oss alla. Av mig och Andreas fick hon en bok "Kvinnligt" med lite blandade texter samt en topp från Cubus, av Soffan fick hon en sådan där spikmatta som är populärt (tror jag nämnde den i ett tidigare blogginlägg) och av Jessica med familj fick hon ett nytt ridspö samt ridhandskar. Jag måste även tillägga att spikmattan var riktigt skön att ligga på samt att den kanske skulle kunna göra nytta åt min mage som jag rätt ofta är konstig i samt har ont i.
Tyvärr tog jag inga bilder från mammas födelsedag.


Mamma, även om denna bild är från Soffans student. Men jag gillar den.


Idag har jag i övrigt tagit det lugnt, samt att jag passade på att både tvätta bilen samt polera den hemma hos mamma. Jag tror att det åtminstonde vart någon skillnad på de dörrar och områden på min bil som i vanliga fall är rätt matta. Vi misstänker att de nämligen bytt dörr m.m på den någon gång i tiden.  Men tror vi fick ett hyffsat bra resultat.
Jag har även broderat på mitt nya broderi, eftersom jag är klar med det jag höll på med tidigare.
När vi fixat med bilen och hunnit ta det lite lugnt kom mamma och Diva hem. Diva hade varit med Soffan på ridlägret sen i Tisdags, men det hade blivit lite för mycket för henne misstänkte vi, så då hämtade mamma upp henne på vägen hem. Hon är så underbart söt. Hon hade även rullat sig i något i stallet, så Soffan fick tvätta av henne innan mamma och hon skulle åka hem. Med diskmedel :P, så jag fick klia igenom hennes päls när hon kom hem. Nu får mamma ha värme inatt igen, eftersom Diva sover hos mamma istort sett varje natt. Hon tar ju ändå inte så stor plats.


Diva hemma hos oss på Trojan.



Kort blogginlägg skulle det bli, men jag anser inte att det är klassas som kort... Även om det kan bli längre med.
Men nu tänkte jag ta tag i den disk vi har, plocka iordning det som behövs och sen ta mig en varm och skön dusch. Kanske lite fika med, eftersom det bara blev kaffe på maten för min del förut.

Ha det bra nu så hörs vi.

Kram

PS. Imorgon har jag och Mamma namnsdag

Kommentarer
Postat av: JOANNA 16år- BÖRJAR LÄSA TILL STYLIST EFTER SOMMAREN

Drar igång Veckans blogg by Joanna nu, anmäl dig gärna!



K I S S E S B Y J O A N N A

2009-07-24 @ 17:57:46
URL: http://byjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0