Måndag 27/7

Hej!

Nu har vi hunnit vara hemma ett par timmar, men i övrigt har vi varit nere hos mamma idag, Jag, Andreas, Mona, Sten och Louise. Vi var ju som jag sa igår ute och plockade svamp och hittade rätt mycket. Kantareller såklart, dem är så fina och doftar underbart. Dessa är nu rensade, förvällda och packeterade i burkar. Skönt att inte ha det ståendes, jag vill nämligen få allt slutfört så jag inte behöver tänka på det senare. Och självklart glömde jag att ta kort, jag som hade planerat det. Ja, glömde o glömde, men jag vill inte släpa med mig mobilen ut i skogen i fall man skulle tappa den. Vi hittade rätt mycket, tillsammans, och det är ju rätt kul. Jag och Andreas hade med oss en tio-liters hink, varav vi tillsammans fyllde typ halva hinken. De doftar så underbart gott, och doften sitter även kvar i köket nu. Mamma hittade också rätt mycket och även de andra. Mamma har då också vart ute en gång tidigare och plockat mycket svamp. Efter det vart vi rätt slut och då var det skönt med fika hemma hos mamma. Andreas övningskörde hem och jag kom även fram till att det är riktigt bra utrymme i Saaben, min alltså. Vi utnyttjade alla plaster i bilen och ändå vart det inte trångt då vi satt 3 pers i baksätet. Ingen satt trångt, och det var riktigt bekvämt. Annars brukar det ju bli trångt och träligt att sitta 3 pers i baksätet i en bil.
Diva var självklart också med och plockade svamp, men inte Soffan eftersom hon hade jobbat natt.

Hemma har vi hunnit fixa svampen, jag tvättar en maskin just nu och har även dammsugit av eftersom våra kära katter bland annat tycker om växterna vi har hemma. Andreas kollar just nu på tv och sedan, då tvätten är klar, har vi planerat att åka och köpa MC donalds. Det får man ibland, skärskilt om man är trötta :P.

I övrigt har vi haft ett hellt ok väder idag, lite regn kom det när vi letade och plockade svamp, men det var bara skönt eftersom man var så varm. Regnet återkom även när vi var på väg hem till Skänninge igen, men det är också rätt skönt då jag var rätt trött. Solen har varit framme ett par gånger med.

Vi snackade även lite skit med vår granne förut, en trevlig gammal gubbe som inte ser så gammal ut som han är. Det härliga är att vi fått rätt trevliga grannar som man kan stå och prata med länge nu när vi flyttade upp till Trojan. När vi bodde i gamla lägenheten pratade man knappt med grannarna eftersom man knappt såg till dem alls. Trivs så bra i den här lägenheten och också med folket runt om.

Nja... Nu ska jag nog gå och mysa lite med Andreas, men ha de bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0