Söndag 26/7 (Natten Måndag 27/7)

Hej!

Dagen har varit rätt bra och vi har umgåtts med Sandra och Micke typ hela dagen, de kom nämligen hem från sin 2 veckors utfärd till Åskilje. Trevligt trevligt att träffa dem, var ju ett tag sen vi umgicks alla 4 tillsammans.

Dagen började med att jag vaknade, men var så trött att jag låg och lyssnade på musik. Efter ett tag kom Andreas in i sovrummet, men han förstod att jag var så trött, så jag fick somna om ett tag till. Först till 10.45 och sen till typ 11.00. Då ringde nämligen Micke och Sandra, som ville ha kaffe. Jaja, inga problem, så då hoppade jag upp ur sängen och klädde på mig.

Efter ett tags uttråkande kom vi fram till att vi behövde hitta på nåt, så vi stack till Gränna. Där gick vi runt och kollade lite i affärer, shoppade lite blandat (jag får väl tillägga att jag även köpte polkagrisar, det är väl ett måste när man är i Gränna?!) och fikade även på ett trevligt konditori.
Därpå åkte vi till Mjölby och köpte pizza/kebab och sen vidare hem till S och M för att äta det och sedan kolla på "Hot Shot 1".
Efter en stund där började vi få tråkigt, igen, och bestämde oss för att gå ut och gå. Påvägen passerade vi även vår kära lägenhet, så vi lämpade av lite saker där vi köpt.
Promenaden var riktigt trevligt och det var skönt att bara vara ute och gå lite samt snacka skit. Vi såg allt möjligt, bland annat änder vid ån vid Järntorget här i Skänninge.


And nere vid ån och bron vid Järntorget i Skänninge.


En å som är i stort behov av att göras iordning. Betyder den inget längre? Fin i övrigt åtminstonde, för vad vore Skänninge utan sin å?


Bla. Stockrosor och vanlig ros vid en husvägg i Skänninge.


Andreas, Micke och Sandra under vår härliga promenad i Skänninge.


Micke och Andreas som larvar sig och härmar en viss person, inga namn nämnda. Ser dock inte så bekvämt ut, men roligt hade vi i alla fall.


Fin himmel över Skänninge. Njuta lite va?

Jag får lov att tillägga att det är rätt kul att lägga in bilder i inläggen, och rätt kul att kolla bloggare som lägger in bilder i sina inlägg.

Imorrn åker vi ner till Mamma och Soffan med Mona och Sten samt ev. Louise för att plocka svamp tillsammans med mamma. Blir nog bra och kommer väl förhoppningsvis någon bild och något blogginlägg imorrn med, men jag lovar inget. Soffan jobbar ju natt inatt, så hon ska sova imorrn i alla fall.

Nu sitter jag och kollar på den där sköna sängen bakom mig, men även lite smått i HM katalogen med höstens mode som ligger på bordet framför mig. Lockar att beställa något, men jag lockas även att beställa en typ ulljacka till hösten, som finns hos Ellos. Borde nog göra slag i saken, men svårt att ta beslut.

Vart föresten inget kaffe hos min svägerska idag, vi hade ingen ork, tid och lust riktigt. Vi får ta det någon annan dag i veckan.  

Katterna ligger och typ sover och Andreas, ja, han spelar på sitt xbox. Jag duschade vid typ halv 12, precis som igår. Det var riktigt skönt och en favorit i repris, nämligen en kopp te efter.

Ha det bra nu.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0