Städning och igår Bergs slussar

Fredag och idag blir det att städa av lite här hemma åtminstonde, jag kan tillägga att vi redan har börjat. Vi har bäddat rent med rena lakan, tvättar nu de gamla lakanen, tagit ut mattorna samt skakat dem och även ställt ut lite tvätt.
Älskling satt länge med ena påslakanet, som har sådana där knappar vid öppningen man lägger in täcket i. Jag har nämligen råkat mangla det en gång och det vart ju inte så lyckat, då jag inte tänkte på dessa knappar. Han fixade även dessa, så underbar han är.
Undra vad han gör just nu, jag vet inte, men kan tänka mig att han är vid tv'n, min älskling.
Sötsugen som jag också är fick jag lite choklad precis av honom... det beror väl att jag ska ha det roliga snart. Och Gud så gott det var.
I övrigt är det rätt varmt idag.



Mer om gårdagen föresten.
Som jag nämnde igår hade jag ju lite tråkigt och ville hitta på nåt samt att inga av Andreas idéer dög. Tillslut kom vi fram till att vi kunde åka och äta glass någonstans, och det finns ju många ställen. Eftersom vi var i vadstena tidigare i veckan, ville jag åka någon annanstans. Vi funderade ett tag och sen kom vi överens om att vi kunde åka till Bergs slussar och äta glass samt kolla runt lite. Vi drog även med oss Pär.
Bergs slussar ligger ett par mil från oss så vi åkte dit och efter lite letande hittade vi en parkeringsplats ledig, det var nämligen rätt mycket folk där en sådan perfekt dag som det var.

Vi åkte även förbi pappas gamla jobb, Vreta-Västerby skolan, som ligger precis vid Bergs slussar. Då tänker jag på honom och jag minns rätt mycket klart, speciellt minnesstunden som de hade för honom. Även när vi fick fika efter.

Äntligen där köpte vi vår glass och satte oss för att äta upp det medan vi kollade på annat folk som spelade minigolf, det lockade verkligen men Pär och Andreas verkade inte lockade av det.
Därpå gick vi en promenad ner mot början av slussarna, där de hade börjat slussa upp 4 segelbåtar. Riktigt kul och intressant att se, även om det krävs en viss teknik och dröjer ett litet tag.

Därpå gick vi mot bilen igen och påvägen hem åkte vi mindre vägar för att sedan hamna i Motala och åka hem igen.

På kvällen gick vi även till Mona och Sten och drack kaffe.


Sluss



Slussar ner mot öppet vatten


Fina omgivningar runt slussen


Två av fyra segelbåtar som var inne i slussen. Ryms ändå ett par stycken alltså.


Pär och Andreas på andra sidan kanalen.


Måste även tillägga att det var en rolig snubbe på en av båtarna. Peruk och typ klänning. Svensexa lr?



Nu måste jag nog återgå till städningen, men ha det bra så kanske vi hörs senare, vem vet?

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0