Dagarna som gått

Ett par dagar sedan senast, jag ber om ursäkt men kan tänka mig att mycket beror på att Andreas semester startade i Måndags. Jag anser inte att man kan kräva alltför mycket bloggande då, vill ju nämligen umgås med honom.

Idag är det i alla fall Torsdag, och än så länge har jag inte hunnit göra så mycket. Har ens inte ätit frukost, kan bero på att jag inte är riktigt hungrig, eller att jag är så seg och slö att jag inte orkat plocka fram något, men har planerat att äta en skål kräm, riktigt gott.
Annars vet jag inte riktigt vad som händer idag, vi tar det lite som det kommer, vi båda  har ju ändå ledigt.
Jag tvättar även vardagsrumsmatta, mattorna brukar ju bli utsatta för lite allt möjligt. Vi har bland annat spillt lite(!) köttfärssås på mattan den här veckan. Tur att man åtminstonde har tvättmaskin. Jag hoppas bara att lite av vädret håller i sig så jag kan hänga ut mattan på altanen sen för att torka.

Ja,,, vad har hänt de här dagarna, endel åtminstonde.

I Måndags umgicks vi endel med Pär. Han kom upp på förmiddagen, så vi tog en kopp kaffe och satt och tog det lugnt. Efter ett tag åkte vi ner till blomsterbutiken vi har här i Skänninge och beställde en blomma till en begravning, kompisen och Andreas ex pappa som dog för ett tag sen, om ni minns blogginlägget. Då har vi åtminstonde skickat en blomma dit. Därpå åkte vi alla iväg till Vadstena, där vi gick runt och kollade lite, åt glass och jag inköpte även en ny kalender och en present till mamma. På kvällen grillade vi även, riktigt gott.
På kvällen höll jag lite vakt på min bil eftersom en granne så trevligt nämnde att det var någon som hade gått runt och kollat på bilarna på Söndag kvällen/natten. Då blir man ju självklart nervös, så jag var verkligen på min vakt.

I Tisdags sov vi väl ut lite och tog sedan en tripp in till Linköping på eftermiddagen, där vi bla inhandlade ännu en present till mamma (Min mamma fyller nämligen 49 år nästa vecka) och även var på Plantagen, där vi köpte lite krukor m.m. Lite fika/mat, åts även. På kvällen kom Pär upp.

I Onsdags, alltså igår, sov vi ut rätt bra. Först gick vi upp vid typ 8-9 tiden för att ge katterna mat, men vi kände att ne, vi går och lägger oss ett tag till. Ett tag till innebar till kl 12. Det är mycket sällan som vi båda sover så länge, och då måste jag även nämna att det var jag som tillslut sa till Andreas att klockan var 12... Så det var ju i stort sett bara att gå upp och äta en matlåda var, köttfärssås med pasta som jag har lagat på Tisdag kvällen.
Det vanliga fixades här hemma och sedan bestämde vi oss för att åka in till Bostadsbolaget för att kolla med dem gällande garage, som vi diskuterat lite, eller ja, jag har känt behov av. Först och främst efter det att grannen nämnde att någon gått runt och kollat bilarna, men även att det kan vara skönt att ha ett garage till vintern. Så från och med 1 September har vi nu ett garage vi parkeringen precis utanför vårt hus. Det blir skönt, speciellt som sagt var då till vintern, slippa skrapa rutorna först och främst, samt ev ha en hyffsat tempererad bil.
På kvällen kom svärföräldrarna samt svågern samt Pär hit på fika för att Pär, jag, Andreas och Peter, min svåger, grillade sen. Blev en sen kväll även igår, men idag (Torsdag) vaknade vi vid 9-10 som normalt.



Det där med garaget känns jävligt skönt, som ni kanske förstår. Det är en stor lättnad, då vi kan ta hem mina vinterdäck från svärföräldrarnas garage och då blir vår standard ett snäpp bättre än innan, även om vi uppdaterar oss rätt bra.

Det vi fixat senaste året som nog betyder lite åtminstonde för mig ( kanske även en onödig lista, men det får vi ta med en nypa salt):

Tvättmaskin, som är vår egen och inget skit Bostadsbolaget satt in, även om man har den möjligheten. Vi köpte vår egen för att kunna ta med den när vi flyttar och inte behöva betala en summa pengar, som vi skulle få göra till Bostadsbolaget annars.

Datorn, som är en självklarhet i de flesta svenska hem. Förut kändes det som att vi inte riktigt hade råd och då kunde vi likagärna låna en dator hos någon av våra bekanta, men eftersom jag började studera i Januari kändes det nu lite som ett behov att ha en egen dator hemma för skolarbeten m.m.

Bilen, som jag snart haft i ett år. Detta ser väl de flesta som ett behov, speciellt om man bor i Skänninge *hmm*. Man klarar sig ju säkert utan, det gjorde ju vi ett tag, men inte kul att behöva tjatta runt om skjuts och ta bussen.

Garaget, som vi fixade igår då. Känns riktigt bra.

Detta var nog bara endel av det jag tänkte skriva... men ibland blir ju inte allt som man tänkt sig.



Nu ska jag nog i alla fall sätta lite fart här hemma.

Have a nice day

Hugs and kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0