back on track

Ber så mycket om ursäkt att det inte kommit in några inlägg på ett par dagar nu, nästa en vecka lr?
Rätt lång historia som nog kan göras kort, vi har ett modem som är kopplat till vårt antennuttag. Kabeln som går från modemet till antennuttaget upptäckte vi med hjälp att Andreas svåger, alltså Andreas syster karl, vad lite trasigt i ena änden. Då har vi ändå gått sen i.... Lördags(?)... och undrat samt klurat på vad felet kan vara, karlns svåger har vart här och klurat och testat ett antal olika lösningar samt att vi även köpt en router av honom, som ska betalas när vi får pengar.
Idag var jag iaf iväg för att leta ny sladd, som tillslut blev svaret att jag fick köpa en ny kabel på 15 meter samt två likadana munstycken (heter det så) för antennen, eftersom de inte hade en sådan sladd jag behövde. När jag kom hem, efter ett kaffebesök hos Sandra, försökte jag bara på skoj komma på en lösning till hur man skulle fixa den där sladden så att allt skulle funka, men gav upp efter ett tag.

Körde en tvätt i tvättmaskinen, diskade det som var samt tog hand om katternas lådor för att sedan skynda iväg till Vadstena för att hämta Andreas som skulle stå och vänta på mig i regnet efter sin körlektion, trodde jag ja.... men nedå, för dem körde typ en timme idag istället för 40 min som det brukar vara. Berodde visst på att de körde stadstrafik och då drog det ut lite på tiden.
Måste även tillägga att mitt i all onödig stress ut till Vadstena så stod regnet som spö i backen.
Vi hade även planerat att kolla på bilar i Vadstena idag, eftersom de typ ett antal Onsdagar varje sommar har typ Nostalgikväll där, men vi sket i det pga regnet. Skulle ändå inte förvåna mig om det slutade regna efter att vi vänt för att åka hem.

Nu sitter iaf Andreas och Pär och spelar Forza 2 uppkopplade online, vilket typ innebär att båda är anslutna via nätet så att Pär sitter hemma hos sig och Andreas här hemma. Rätt smart, samt att de då också har typ mic m.m, som man har som telefonist, så att de kan sitta och prata under tiden.
Jag är inte så insatt i det, men glad att både nätet till datorn samt nätet till xboxet funkar nu.

Planerar dock att dra mig tillbaka nu, hörde även att Andreas drog av xboxet, så då planerar han nog detsamma.

Höres nog imorrn igen tror jag, bara nätet funkar... lite nervöst när man ska dra av datorn nu, för den kan inte stå på på natten.... då skulle inte jag kunna sova.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0