Fort. Fredag 31/7

Sitter här nu medan Andreas diskar.
Vi har precis ätit riktigt god fredagsmat, Räkmacka samt Köttbullemacka. Det var gott, och kanske satte det nån underbar smak på det att älskling fixade det. Jag är så lycklig som har honom. Han är helt underbar och betyder så mycket. Och söt...hehe. Älskar honom verkligen.


Älskling.


Köttbullemacka.

Idag har vi i övrigt inte gjort så mycket. Jag sov länge, som jag kanske nämnde tidigare idag, sen kom svärföräldrarna och jag var osocial men det gjorde inte mig mycket. Därpå satt vi länge vid tv:n och bara glodde, bla. på en bra serie som jag såg på för ett par år sen. Under tiden broderade jag.
Efter ett tag fick jag ett sms till mobilen. Det var paketet från Ellos som anlänt till Konsum. Det beställde jag här om dagen och det gick ju därför rätt snabbt. Jag hade ju nämligen beställt en ulljacka typ och fick då även ett lakanset gratis samt ett för 49:-. Riktigt bra tyckte jag, och inget av dem vart ett dåligt köp. Jackan har jag inte tagit nån bild på, gillar inte riktigt alltid att vara med på bild, och heller inte påslakanen och örngotten som nu ligger i tvättmaskinen för en första tvätt innan användning, men här kommer bilderna som användes på Ellos.


Nu är det ju inte jag på bilden och jag valde även att ha modellen i svart istället, alltså jackan. Helt ok passform, kanske lite trång vid axlarna, men det kan jag ta. Önskemålet är att den ska funka åtminstonde nästa år med. Jag tror att den kan bli riktigt skönt när det börjar bli kallare ute och den funkar nog både i vardag och till fest. Priset låg från början på 599:-, men eftersom jag hade 30% rabatt så fick jag den för 419:-. Den kanske inte funkar med en tjock munktröja under, men en tunn går självklart. 2 fickor och den går att tvätta hemma istället för att behöva gå till kemtvätten med den. Jag valde storlek 42, vilken väljer du? Ellos för övrigt.


Detta påslakan set x 2 köpte jag även, eller ja, det ena som sagt fick jag gratis och det andra köpte jag ju för 49:-. Tunna fina lakan och örngotten var i en lite större modell, tror jag. Ett fint mönster som jag tror passar året runt, kanske även till julen? Färgerna funkar nog till det mesta och det blir nog bra till nästa byte av lakan i sängen. Kanske till och med innan Skänninge marken? Även dessa från Ellos.

Nu återstår det bara att åka och köpa lite nya underlakan samt örngott på Ikea, vi är i behov av det.


I veckan som kommer är det Skänninge marken här i Skänninge, något att rekommendera.


Idag har det annars varit ett riktigt höstväder, lite ruggigt och så. Känns verkligen som September-Oktober. Lite regnigt i omgångar och man har inte orkat så mycket.
Vi städade lite förut, städade av lägenheten, som vanligt i stort sett varje Fredag. Jag tog även hand om vår ugn, som var lite äcklig. Man undviker ju gärna den situationen, men nu är den nog rätt ok.


Ute i trädgården börjar rönnbären bli lite röda på rönnbärsträdet. Det tyder på att hösten är påväg tycker jag. De kanske inte syns så bra på bilden mot allt det gröna.


Det syns även på bilden att det är lite ruggigt ute, här på Trojan.

Nu ska jag gå o mysa med älskling, men ha de bra ni andra.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0