Torsdag 10/12

Idag var det sista dagen på praktiken, och även denna dag gick bra. Känns lite tomt och konstigt nu bara, man har liksom vant sig och trivts med de man arbetat ihop/med. Får helt enkelt lov att kolla med kommunen om vikariepool osv. Kanske kan hitta nåt.

Annars har jag idag tagit det rätt lugnt. Ikväll när Andreas kommit hem från jobbet åkte vi först ner till VC så att han kunde ta vaccinet mot nya influensan/svininfluensan/baconsjukan. Jag tog ju den redan i oktober (?) och han hade nu tagit beslutet om att ta den också.
Därefter åkte vi in till Mekonomen för att hämta delarna, till bilen, som jag beställde igår och sedan vidare till Systembolaget för att Andreas ville köpa öl, då han ska iväg på julbord samt någon sorts julshow imorgon kväll med sitt jobb. Vi införskaffade även två julklappar till. 

Imorgon bitti ska jag upp tidigt, igen. Men detta nu för att åka ut till Benny och hans garage med min kära bil. Hoppas det går bra, snabbt och smidigt för honom att byta kopplingen och det. 

Kvällen blir nog lugn, hamnar nog framför tvn tillsammans med älskling, som precis diskat kvällens disk.

Tog föresten ett par kort på våra fina fönster. Tänkte att jag kunde dela med mig av dessa här. 


Vardagsrummet, med stjärna i metall samt två ljusstakar. Gardinerna minns jag inte vart de är köpta, vi köpte de då vi bodde på Mjölbyg.


Sovrummet. Stjärna i papp från Jula, Panelgardiner med "stjärnor" från Citygross samt panelgardiner i mörkt lila från ÖoB.

  
Kök. Ljusstake samt gardiner från Citygross.


Denna fina ljuslykta fick vi från min farbror med familj efter att vi förlovat oss. I den kan man lägga olika sorters prydnader, om man nu känner för det. Nu till December tog jag beslutet att köpa ett sorts pärlband för 19 kr på Ikea. Detta klippte jag av en bit från och lade i lyktan. Lägg märke till de fina skuggorna på väggen.


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0