Torsdag 3/12

Idag tog jag beslutet att vara hemma från praktiken, då jag inte känner mig helt kry.

Egentligen har jag ingen lust eller ork att ens sitta och skriva här, men vet mycket väl att det inte vart mycket inlägg här på senaste tiden, jag ber så mycket om ursäkt för det.

Andreas jobbar och står i, och vid 16.30 ska han vara på undersökning hos tandläkaren. Känns rätt ok, men blir så mycket pengar som försvinner den här månaden. Allt med bilen och delar och så. Och inte tala om alla julklappar? Usch och fy. En miljonvinst eller insamligen skulle jag inte tacka nej till, då 5000 kommer försvinna bara sådär.

Imorse bäddade jag ner mig i soffan och sov ett tag, det behövdes verkligen då jag var trött och så. Annars brukar jag inte kunna somna bara sådär på dan, men nu lyckades jag.

Smutstvätten ligger sorterad på golvet här i sovrummet. De byxor som var skitiga ligger i tvättmaskinen (jag tvättar de för sig ibland, blir lättare att ha en organiserad upphängning då.). Det är tråkigt att tvätta idag, men ännu tråkigare hade det ju garanterat vart om vi inte haft vår egna tvättmaskin. Då hade man inte kunnat tvätta när man ville. Föresten tror jag att majoriteten av de som bor på Trojan har egen tvättmaskin, då det finns utrymme för det i badrummen och man får gå lite annars.

Både igår och idag är det KALLT ute. Igår var det i alla fall -6 grader och idag.. hmm, i alla fall -4. Det har snöat lite, men det ligger mest bara ett tunt lager på asfalten.

I helgen är jag ledig, sen är det sista veckan på praktiken nästa vecka. Gud så fort det gått och nu måste jag snart sätta fart ordentligt med mina praktikuppgifter som ska in till skolan sen. Stress, stress, stress. Kanske skulle försöka få nåt av allt klart innan lördag. Eller slutföra så gott jag kan.




Det närmar sig julen snabbt, men inte allt för smidigt. De julklappar som måste inhandlas är till...hm... mamma, soffan, någon mer till Andreas och sedan till Johannas (Andreas systers) kille. Det blir nog bra tillslut, men det känns lite jobbigt att komma på saker. 

I  Tisdags var jag igång och bakade här hemma efter praktiken. Jag började med vörtbröd och lyckades med dessa. Kände att jag lika gärna kunde fortsätta, så jag bakade lussekatter med. Har planer på att även baka laktosfria, så att Soffan också kan äta dessa. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0