Onsdag 23/12

Fan också.. Hade skrivit rätt mycket på ett inlägg, men ja, då krånglar självklart nätet! Tack!

Jag har nu tagit ett beslut att ta det lite lugnt ett tag, passar på att kolla in här. Jag vet att det är någon dag sen sist, men jag måste vara ärlig och erkänna att jag inte mår speciellt bra.
Allt med stress och oro sätter sina spår. Stress och oro för att julafton inte ska bli som jag tänkt mig, att Andreas familj inte kommer bli nöjda osv. Att alla inte kommer få plats. Granen är sne, lutar och har redan ramlat två gånger (den står inte så stabilt). Jag känner inte att jag hunnit med allt som jag räknat med. Jag ska försöka ta det lugnt ett tag nu och inte tänka.

Igår var det fullt upp och jag bröt ihop helt på kvällen. Vi var först i Motala för att Mona skulle få fixa något med Telia, jag passade på att köpa en "blus" att ha till julafton. Andreas gick till systemet för att köpa lite gott och jag passade även på att gå till Apoteket. Sedan vidare till Citygross för att handla och vi passade även på att gå ner Outleten för att kolla. Slutade med att vi köpte en fin kostym (kavaj och byxor) till Andreas för en tusenlapp. Nu blir han fin imorgon!

Ikväll blir det "Uppesittarkvällen" tillsammans med Mona och Sten. Jag och Andreas köpte våra Bingolotter igår, jag minns verkligen inte senaste gången vi spelade Bingolotto. Det blir nog kul, får hoppas att vi kan vinna både bil och pengar (även om jag inte tror på det själv..).

Vi har även fått trevligt (vet i fan, men lite ironi) besök av möss i vårt köksskåp under diskhon, där vi har sopor och sånt. Jag gillar det verkligen inte, de får gärna vara ute, men inte i mitt hem. Fick en mus/råttfälla av Gottis, och än så länge har 4 st blivit dödade, hamnat i påse och sedan i Trojans soprum. Och nu vet i fan.. de lät i skåpet, men Andreas får kolla när han kommer hem, för jag tar inte hand om mössen. Hur många finns där egentligen? Usch! Men ost och musfälla verkar ju åtmistone funka.

Ja, för Andreas har föresten varit inne i Linköping med sin kusin Micke för att köpa några julklappar till mig bland annat, men även till mamma och Soffan. När jag pratade med honom skulle de åka hemåt, men han skulle slå in paketen nere hos Micke.


Vår julgran i år.


Fönstret i vardagsrummet.


Älskling är nu hemma. Det var ingen mus i fällan och han skruvade upp granen lite, får se om den blir sne snart igen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0