Torsdag 17/12

Idag har det blivit segt, men jag tvättar åtminstone, har diskat samt tagit det lugnt. Gjorde lite hemmagjord risgrynsgröt åt mig till lunchen, så smart att man kan göra det i mikron!

Pratade med Soffan lite igår kväll, det vart mycket prat om Australien-resan samt mamma. Jag förstår att hon inte riktigt vill åka iväg, men vi vill inte förstöra hennes dröm. Vi får se vad det blir för något beslut. Men jag tror allt löser sig.
Nu ska jag bara hitta på lite fler julklappar till Soffan och mamma! Någon som möjligtvis har ett förslag?
Det känns lustigt, det här med mamma. Man tror att det händer alla andra, men inte sig själv och ingen i ens närhet. Nu sitter vi här, men jag försöker hålla mig över ytan. Jag ska erkänna att jag funderar på att börja skänka pengar nu. Jag är glad om mamma slipper cellgifter, hon nämnde inget om det i alla fall.

Idag kom intagningsbeskedet för vårens kurser. Hoppas det blir bra, det med. Skönt att veta det samt att jag kan börja leta böcker för våren. Det kommer ändå bli tillräckligt i jul.

Ute ligger det annars fortfarande (är rädd att det ska försvinna) snö och det är kallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0