Söndag 13/12

Idag vart det rätt lyckat ändå, förutom att Andreas inte mår bra och att jag verkligen inte får i 5an på min bil, Benny tar den på lördag och förhoppningsvis fixar det.

Jag sov ut till 10 imorse och sedan plockades det lite innan det var dags att köra in till Linköping.

Påvägen hämtade vi upp farmor och min farbror Mikael i Ryd. Sedan vidare hem till Hans och Inga. Mysigt som vanligt med god mat. Tjälknöl (tror jag det var) med potatisgratäng och Sallad samt lite små tillbehör. Till efterrätt bjöds det på pepparkaks-cheesecake. Det är inte Andreas stora favorit, men jag tyckte det var gott! Vi satt och pratade, skrattade och åt. Ljusen var tända och ute snöade, vilket det gör fortfarande. Det är så härligt att se snön på marken och träden.  
Jag måste erkänna att min farbror Mikael såg väldigt sliten ut. Han har det nog inte så lätt.
Då det inte är jätte ofta vi ses, så njuter man av de stunder man faktiskt träffar sina kusiner och farbröder.
Då vi skulle hem och lämna farmor, släppte vi samtidigt av min farbror vid tåget, då han skulle hem till Norrköping igen.


En av mina kusiner, Emilia.


Bordet med de äldre, alltså de över 30 år, hehe. Miner som kanske är lite roliga.


Kusin Cornelia.


Ljus.


Myrten var självklart upphängd.


Söta farmor.



Mitt i allt, lite nostalgi. Här var jag inte gammal och vi firade jul hemma hos farmor och farfar. På bilden från vänster min farbror Mikael, jag och pappa.



Snö!


En ljuslykta Andreas köpte på Åhlens för ett tag sen.


Min sjukling med Molgan på magen.


Gjorde en egen julgrupp då vi kom hem.


Ha det bra nu!

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0