Lördag 12/12

Jag ser det snöar...

Japp, för nu snöar det faktiskt ute, precis som det gjorde inatt, då jag åkte hem från Pär. Det är riktigt mysigt, tycker jag. Jag njuter och hoppas att det kan ligga kvar på marken ett tag, då det skulle göra det ljusare ute samt att det snart är jul.

Idag har vi gjort lite allt möjligt.
I förmiddags plockade vi hemma lite, jag dammsög och tvättade lite (även om jag har haft maskiner igång typ hela dagen). Det är skönt att få allt tvättat, speciellt då korgen är full. Nu på kvällen tvättade jag även lite vår/höstjackor, som jag ändå inte använder nu.
När allt var klart hemma, åkte vi bort till Mona och Sten med familj, eftersom vi skulle få fika och Johanna och David skulle köra iväg lite saker, då de flyttar om ca 1 vecka. Davids mamma var med, så David och Johanna stannar några dagar i Skänninge. Vi fick som sagt gott fika, en trevlig pratstund och lite lugn.
Efter några timmar åkte vi ner till stan, då det nämligen var Julmarknad i Skänninge idag på torget. En mysig tradition. Andreas vann en skinka, som nu står i ugnen. Det ska bli gott, kanske blir en skinksmörgås ikväll, det får vi se. Men vi kommer nog få köpa en skinka till sen till julafton. I övrigt köpte jag även ett fint glöggset och Andreas köpte ett julprydnadssak.

När vi kom hem, ja, då ringde kompisen Benny, som har bytt kopplingen på bilen. Han lurade mig först med att de inte kunde fixa det, så att det skulle dröja till Onsdag, men skojade bara som sagt. Så efter att vi vart och handlat på Citygross förut, så åkte vi till Pär och Benny (de bor i samma hus, samma trappuppgång, samma våning, lägenheterna ligger bredvid varandra). Jag betalade det jag skulle betala och fick bilnycklarna. På vägen till Citygross mötte vi även honom med min underbara bil. Det är inte ofta man möter sin egen bil.
Jag är så glad att bilen är hemma nu och att jag kan köra den, det har jag saknat. Jag behöver inte oroa mig för hur jag ska ta mig till skolan på Måndag och imorgon kan vi även ta saaben in till Linköping, då vi ska till min farbror med familj för lite middag. I annat fall hade vi ju tänkt ta Asconan, men helst tar vi ju saaben då den är skönare att åka dit in med.

Till kvällsmat vart det hemmagjord risgrynsgröt (jag undviker färdig i största möjliga mån). Denna gjorde jag idag i mikron, då det inte bränner fast och liknande.

Nu ska jag göra lite skoluppgifter här, men ni får ha det så bra!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0