Fredag 11/12

Godmorgon!

Sitter här, har precis ätit ett äpple och tar det nu lite lugnt. Bilen är lämnad hos kompisen (skönt att ha det gjort) och han skulle väl ev. sätta igång ordentligt imorgon och skruva på den, sängen är bäddad och jag kan bara ta det lugnt ett tag nu.
Så skönt att ha det avklarat. Alltid något, en sak som försvann från min att göra-lista.



Idag är det 6 år sen pappa begravdes.
Ja, att han kremerades sen, men ändå. Begravningsgudtjänsten. Det känns förjävligt. Det är i stort sett likadant väder idag, som det var den dagen.. Grått och lite småregnigt. Som att änglarna gråter.
Jag minns exakt vad jag hade på mig, vad mamma hade på sig, vad Soffan hade på sig.. Jag minns hur vi satt, vad vi åt. Jag minns hur min kusin Tove gick och samlade in kapsyler på fikat efter. Citrontårtan var god.

Det kom många på hans begravning.







Idag ska jag/vi ev gå och byta julklappar med Andreas syster.
Vi har några julklappar, men får se om Andreas följer med dit. Han ska ju iväg ikväll och det lät som att det var tänkt att de åker hem från Tranås 12 inatt.
Då blir det ju nåt att göra ikväll åtminstone.

Jag går även om väntar på två filmer från Homeenter. Kanske har jag sådan tur att de kommer idag så jag kan kolla på dem ikväll?



Borde sätta igång och städa, men orkar inte riktigt. Får i alla fall bli en kopp kaffe innan.




UPPDATERING.

Stunden hos Mona och Sten var helt ok, jag och Peter (Andreas bror) skojade lite och vi bytte lite julklappar. Tack för den fina julklappen, Johanna!


Tre (upptagna?) systrar. F.V. Rosita, Louise och Johanna.


Louise som larvar sig lite?


Halvsystrarna Amanda och Alicia. Alicia fick ett memory av Johanna, som de här håller på att fixa med.


Andreas bror Peter.


Lite julklappar från Mona, Sten och Louise till Johanna samt David.


Här är lite öppnade paket. Nyckelskåp från Rosita med familj, kökshanddukar, servetter samt örhängen från min och Andreas.


Ibland måste man ju roa sig lite. Tror inte Sten tänkte på att jag tog kort, Peter var dock väl medveten.


Därpå åkte jag hem en runda och sedan ner till Per, där vi fixade lite mat. Vart klyftpotatis (och fläskfile för min del), riktigt gott och hua vad mätta vi vart. Därpå han drog igång nya Harry Potter åt mig och själv satte sig och spelade lite. Blev lite segt, men det gör inget. 
När jag skulle hem, kom Benny (som fixar med min bil just nu). Babblade lite med honom, de har börjat skruva på min nu. Kan jag ha sådan tur att den är klar till Söndag? Hoppas, Hoppas.  

Andreas är nu påväg hem från julbordet samt julshowen. Jag kan tillägga att han lät hyffsat dragen när jag pratade med honom nyss, men vi får väl se.
Snart ska jag väl fixa iordning här hemma, kanske lägga mig i soffan och slappa vid tvn?

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0