Fredag 7/8

Sitter och tar en paus. Borde städa, borde göra mycket, men som vanligt har jag ingen riktig lust.
Har tvättat och påbörjat att sy de gardiner jag köpte tyg till för ett tag sen, men jag orkat inte riktigt göra klart dem idag. Det var skönt att få lakanen och handdukarna, som legat i tvättkorgen ett par dagar, rena. Självklart tänkte jag ju också att nu kan jag passa på, då jag har möjligheten att få tvätten att torka ute eftersom vi haft så fint väder idag.
Andreas ligger och pluggar sin körkortsteori, jag har gått och tjattat i ett par dagar om den, han måste ju sätta fart. Vi vill ju att han ska fixa sitt körkort! Det är ju inte bara jag som ska köra bilen i all framtid.
Lars Winnerbäck står på i stereon i köket och jag borde dra av den, men har inte ork till att resa mig och göra det.
Tidigare var svärföräldrarna här på lite fika och struntprat.
Vi var även på Sharpman tidigare idag, eftersom jag sett att de skulle ha utförsäljning, och ja, det hade dem. Jag hade nämligen tänkt mig att hitta en fleecetröja till hösten, och hittade en för 249:-, så den fick det bli. Skönt att ha när det blir lite kallare och även till vintern. Vi passade även på att köpa kattmat, som vanligt. På tal om katter så har även katternas klor idag blivit klippta, något som jag tänkt på att göra ett tag, men aldrig fått ändan ur vagnen till. Skönt och katterna var ändå rätt lugna.
Jag får be om ursäkt att det inte blivit så många inlägg här de senaste dagarna, jag har inte haft någon ork eller lust. Det har också varit rätt varmt, och vi har vart ute rätt mycket eftersom Skänninge Marken var Onsdag samt Torsdag. Hittade lite blandade grejer, och gjorde av med endel pengar, men det får man räkna med.
Idag ringde Andreas jobb, så han börjar jobba på Måndag. Anledningen är den att de har så mycket jobb, att de måste ha in sin personal. Detta hade Andreas sagt till om att han kunde tänka sig att jobba sista veckan på sin semester, så det får vi ta. På Tisdagen ska bilen in på service och Andreas ska även köra på trafikskolan och på Onsdagen ska jag träffa Johanna P. Längtar!
Måste även tillägga att jag plockade iordning lite snabbt i vårt förråd vid lägenheten förut. Det var lite stökigt på golvet och jag vill gärna kunna gå in där. Så nu hänger nya fleecetröjan samt ulljackan där inne med i väntan på att bli använt.

Blev lite knäppt och tråkigt inlägg nu, men måste faktiskt erkänna att jag inte orkar tänka och skriva just idag.
Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0