Måndag 10/8

Hej!

Sitter just nu och kollar det vanliga som brukar bli kollat, bloggarna som är intressanta, mailen osv. Jag vet, jag skrev inget igår, och passar därför på nu.

Igår drog jag, Andreas och Micke ner till mamma och Soffan. Skönt att komma iväg och jag passade även på att tvätta av min bil samt städa ur den. Det behövs ibland, och i bagagerutrymmet var det litet skitigt efter vår svampplockningstur för att tag sen tillsammans med svärföräldrarna, mamma och svägerskan, då vi lade skitiga och leriga stövlar där. Nu är det rent i alla fall och jag är rätt nöjd. Upptäckte dock att vi snart måste ta en tur ner igen för att fixa lite stenskott i lacken... skönt att få sånt fixat innan vinter.
Där nere hade vi i alla fall det trevligt och vi var kvar till kvällen.
Diva lekte, som vanligt, med sina äpplen, och mamma ryckte även hennes päls. Jag åt lite och vi fikade. Soffan jobbade, men var även hemma lite.

Idag har Andreas börjat jobba, sådär efter semestern. Måste erkänna att det är tomt här hemma utan honom och jag saknar honom. Skönt att kunna sakna. Jag har plockat lite här hemma, diskat det som var och allmänt plock.
Jag har även passat på att rensa ogräs ute och ryckt lite gräs, något som jag faktiskt hade planerat redan igår. Inte alltid det går som planerat, men jag måste tillägga att det behövdes. Pratade även endel med grannen ovanför, härligt med folk som faktiskt pratar. Liljorna som vi planerade i våras blommar och doftar underbart, speciellt på kvällen. Blir nog fler liljesorter till nästa år, då vi planerat att gräva lite mer i vår "trädgård". Penséerna blommar även härligt, detsamma med en ros samt pelargonen som vi båda har i krukor.


Gul Ros samt Pelargon på vårt altanbord.


Vita liljor. Dem doftar underbart och insekterna trivs bra.


Penséerna samt  Gräslök.

Jag har också nu äntligen fått tag på Mjölby vuxenutbildning för att kolla upp det jag tänkt, om de fått in mitt papper samt kurslitteraturlista. Kurslitteraturlistan får vi ut vid upprop m.m, känns rätt  skumt.... Hur sjutton ska man hinna få tag på alla böcker? Och pappret, ja, det hade de fått. Alltid nåt.
Borde skutta in i duschen, känner mig inte så fräsch och trevlig efter ogräsrensningen och tänk alla fästingar.. ja, de kanske inte lever i just vår trädgård, men känns tryggast att duscha ändå. Kommer snart tillbaka då.
Måste tillägga att det var riktigt skönt att duscha.

Jaja, men nu ska jag dra mig. Måste ner till Apoteket för att köpa fotkräm och sen hem och i stort sätt börja med Lasangen som ska bli middag idag.

Ha det bra så hörs vi.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0