Söndag 23/8

Hej!

Sitter och är trött och seg, även om jag inte ser någon riktig anledning till det. Har iofs vart inne i Linköping idag och köpt blomma till Andreas syster Johanna som fyller imorrn och som vi firade idag, samt träffade mamma och åt lite tillsammans med henne. Inne på Ikano hittade jag även ett par sköna byxor, Soffan har likadana, på VeroModa, deras REA ställ, som jag köpte.


Igår började dagen med att vi städade av lägenheten, och sedan åkte Andreas på travet i Mantorp tillsammans med sina kollegor och jag åkte ner till mamma och Soffan under tiden.  Där nere tog vi det lugnt, åt och mamma gjorde även rent kaninernas burar. Dessa söta små djur. Soffan och jag låg vid hennes dator endel samt hade små diskussioner som kunde bli stora. Jag kollade även runt i trädgården och tog lite kort samt provsmakade Plommonen som kommit samt blivit mogna.
Jag var kvar fram till halv 9 tiden på kvällen, för att sedan åka hemåt där jag hade räknat med att sätta mig och se på "Den gröna milen", som gick på tvn. En riktigt bra film. Men väl hemma var jag så kissnödig att det var direkt till toan när jag klev innanför dörren och sedan fastnade jag vid datorn ett tag.
Andreas var hos sina tvillingkusiner som fyllt 20 år, och efter en stunds prat med de på MSN, gick även jag ner till dem. En trevlig kväll tillsammans med dessa filurer och vi hade väl rätt kul.
Senare hem för att fastna lite framför tvn som visade "Den onde, den gode och den fule" med Clintan. Pappa var ett fan av Clintan-filmerna, så jag tänkte väl lite på honom med.


Söta mamma med en söt min, världens bästa.


Kristaller.


Roser.


Upp till bevis. Saabligan.


Lite blommor.


En av Andreas favoriter, Smullrik.


Minnet sviker, minns inte vad kaninen heter. Men så fin i pälsen!



Nu lite bilder från kvällen. Här Micke, som står och håller i balkongen, Marie på balkongen och Andreas med ljus skjorta.


Robin som lade sig ner ett ögonblick på gräsmattan.


Micke och Robin.



Idag har vi ju, som jag nämnde tidigare vart inne i Linköping, där vi köpte blomma, byxor samt träffade mamma och åt lite lunch ihop. Alltid lika trevligt.
När vi sedan kom hem var det lagom att hinna diska av det som var för att sedan gå bort till Mona och Sten för att fira Andreas näst yngsta syster, Johanna, som blir 21 år imorgon (hon och jag är födda samma år). Där fanns alla syskon med familjer samt Johannas sambo/fästman/blivande make David.
Hon fick fina presenter: Tillbringare samt blomma och kort av mig och Andreas, en liten smidig Kokbok av David, en Massage apparat av Rosita med familj, en bärbar hemtelefon av Mona och Sten, Louise, Rosita med familj, Marie med familj samt Peter och en liten prydnadsstekpanna från Louise.
Fikat var gott och vi får tacka så mycket.
Kusinerna Melina och Alicia hade roligt, även om det vart lite diskussion runt ett Pippi-pussel, men det får man räkna med ibland.


Presenter.


Louises fötter, Alicia samt Melina.


Lousie, Rosita samt endel av Sten.


Fika samt endel öppnade presenter.


Johanna och David.


Sten och Mona.


Annars idag blir det lugnt. Andreas passade på att klippa gräset när vi kom hem och jag tror att han pluggar teori nu. Min kropp är som den är, magen känns spänd, har gjort det i ett par dagar nu, halsen var "sur" förut, men det har gått över nu, och jag är allmänt seg och slapp.

Imorrn blir det skola och sedan har jag planerat att åka och simma. Ska sätta igång med det nu. Det blir nog bra, röra lite på sig. Andreas jobbar som vanligt imorrn.



Ha det bra nu.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0