Lördag 1/8

Hej!

Idag vaknade jag hyffsat ok, iaf enligt mig, och gick sedan upp. Vart lite butt på Andreas som tog 3 skivor av brödet och endast lämnade 1 till mig så det höll i sig ett tag, men gick nog sen över. Sen tog jag väl det lite lugnt ett tag, Andreas duschade och rakade sig och sen åkte vi in till Ikano, där jag ville köpa en munktröja på BikBok som jag sett tidigare. Hittade den samt en "klänningstopp", varav allt som allt gick på 99,50:-. Billigt enligt mig. Finns ju faktiskt dyrare och det hade vart mycket dyrare innan.
Därpå åkte vi ner till mamma, som jag pratat med tidigare. Eller ja, mamma, Soffan och Diva. De alla betyder väldigt mycket för mig. Soffan var i stallet när vi kom hem, så vi busade lite med Diva som fick jaga både äpplekart och stenar, stenar som mamma kastat i rabatterna och som sedan Diva springer och lägger tillbaka på gräsmattan. Det ät lite kul. Sen passade mamma även på att tvätta lite, och vi tog det lugnt. Lagom tills lunchen/middagen var klar kom Soffan hem från stallet för att lagom hinna äta och sedan åka till jobbet, då hon jobbade kväll idag. Hon kom perfekt till kvällsfikat och sen åkte vi efter det. Gud, det är bara en sammanfattning av dagen, men det betydde oerhört mycket att åka ner, eftersom mamma är mamma. Saknar henne nu, när jag tänker på henne, och även Soffan.
Måste även tillägga att vi stannade till hos pappa på vägen till mamma och Soffan, men han bjöd inte på något kaffe och klagade på att vi inte rensat ogräset hos honom på ett tag. Älskar dig pappa, önskar dig tillbaka ibland, men vet att du aldrig återkommer till oss.


Diva som busar runt, här vid Ringblommorna.


Andreas, som lockar på Diva. De hade en riktig busstund.


Min bil samt mamma på ett litet hörn, då mamma passade på att rensa ogräs idag när det var så passande väder.


Diva som ligger och tar en snabb paus, samt mamma.


Andreas och Diva. På just den här bilden har Andreas ett litet äpplekart i handen, som Diva försöker fånga emellan.


Tvätten, som fick hänga ute och torka. Texten på örngotten stämmer bra in, mamma är världens bästa mamma.


När vi åkte hem möttes vi av stilla vatten, underbar väg att åka längs med vattnet.

Nu har jag ätit upp återstående godis i godisskålen från igår, så jag ska nog göra något annat nu.

Ha det så bra, ni andra, så hörs vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0