Onsdag 19/8

Hej!

Allt bra med er?
Här är det helt ok. Solen är ju framme, temperaturen är hög ut i kroppen, eller åtminstonde ute i det gröna, och jag har läst det jag skulle till Utvecklingsstörning, den lektionen som vi inte fått reda på att de hade flyttat till en annan dag, och gjort den uppgiften vi skulle göra till Omvårdnaden. Perfekt! Passade på att sitta ute på altanen och göra det.
Har även dammsugit efter en av katterna som hade ner en kruka och växt, keramikkruka som gick i typ tusen bitar, nja, ska inte överdriva men det kändes som så, så det var bara att dra fram dammsugaren och dammsuga upp det och då passade jag på att ta hela lägenheten. Sedan hoppade den andra katten upp på tidningshyllan, antingen för att han såg nåt eller bara ett infall, och hade ner endel tidningar. Ska alla kämpa för att jag ska jobba idag.

Nu är älskling hemma och ligger och pluggar sin körkortsteori.

Har även haft bilen ståendes i vårt fina garage inatt, eller ja, fint och fint, men det ser åtminstonde inte illa ut. Hämtade även vinterdäcken samt ställningen till dem igår. Skönt att ha allt hemma. Garaget är inte jätte brett, men bilen går in och det är huvudsaken. Jag kan både öppna och stänga garaget, och tur är väl det. Så nu står den där inne och njuter, även om hon nog får komma ut snart igen för Andreas är sugen på MCDonalds idag. Kanske även blir en tur till Biltema, jag vet inte riktigt. Bilen knölar nämligen lite i starten, måste typ "starta" två gånger för att den ska igång. Behövs mycket kraft, så min älskade bilmekaniker får väl kolla på det.

Filmerna jag väntade på kom igår, nu är det bara kläder från HM som jag går och väntar på.

Borde även duscha av mig, men tar nog det senare, när det mesta är klart som vi planerat.

Vet föresten att det inte blivit några bilder inlagda på ett tag, kanske skulle testa att få in några. Var precis och tog lite foton nyss, för att ha nåt att lägga ut. En blandning av gammalt och nytt.

Jävla katter. Nu hade de ner nästa kruka... nu börjar jag blir sur, så Andreas fick ta hand om det nu.


Melina då vi var barnvakt åt henne ett par timmar första dagen på Skänninge Marken. Här med sin ballong, en häst, som hon fick av oss, samt en lavendel i handen.


Järnvägsparken i Skänninge vid Skänninge Marken, då jag, Andreas och Pär tog en liten paus.


Någon av kvällarna, jag minns inte vilken, under Skänninge Marken åkte jag och Andreas in till Vadstena och åt på Slottsvillan, en restaurang. Det var grillbuffe och riktigt gott, det kan jag lova.


Här om dagen fångade jag Molgan på bild när han låg och sov. Sötnos.


Nyss var jag ute och tog lite kort i vår "trädgård". Här Malvan vid staketet.


Små blå blommor vid vår trapp, kan det vara Förgätmigej.


Vår altan. Möblerna fick vi av mamma och Soffan när vi hade fyllt år.


En av våra fina Liljor. Tyvärr har de flesta börjat vissna, men förhoppningsvis tar sig de andra knopparna med så de blir fler.


Mozart mellan alla bus och innan de hade ner den andra krukan.


Molgan Bus.


Älskling när han läser teorin och innan han fick dammsuga.

Nu ska jag dra mig här ifrån, men hoppas ni får en trevlig kväll, trevligt läsande och trevlig titt på fotona.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0