Måndag 31/8

Att det ska hända när man minst önskar det, om man nu ens skulle önska något sådant....

Jag kom upp hyffsat ok, och Andreas var hemma idag. Gjorde det man brukar göra, som att fixa sig, äta frukost, diska, sopa av lite och så. Sen in till skolan, bilen startade som vanligt. Skolan rullade väl på helt ok...
men sen, ja sen ni..
När jag skulle hem, tror ni bilen startade?? Nepp! Klart som fan att den inte gör det när jag vill hem. Testar en gång till, den har ju vart lite seg ett tag men brukar då starta på andra försöket, men inte den här gången. Suck. Ringde i alla fall Andreas som kom med svärfar. Andreas kollade igenom säkringarna, kollade sladdarna till batteriet och lite slangar och så. Vi testade att starta med sladdar till bilen Andreas och Sten kom med till batteriet, men nene. Så vi åkte upp till Bilhallen för att kolla med dem om de kunde hjälpa. Japp, om vi kom upp med bilen, så vi fick låna en bogserlina och bogserade upp den, inte så långt. Väl uppe med bilen fick vi hjälp att skjuta iordning den lite fint och jag fick hyra en hyrbil, så nu står det en KIA i garaget. Kia är inte favoriten, men får ta den smällen. Saaben åker in i verkstaden på Onsdag så ska dem kolla då.
Känns inte så kul att bilen blitt sådär, bara att hoppas att det inte går på så mycket. Saknar henne, men vi får överleva. Glad att jag åtminstonde kunde hyra en bil så länge.

Dagen har alltså inte varit perfekt.

Nu på kvällen har vi varit nere hos Micke och Sandra, fikat lite och gått lite promenad. Trevligt, skönt att inte bara sitta hemma.
Egentligen borde jag ta hand om tvätten som hänger i badrummet så jag kan duscha och sen mysa med Andreas.

Vad ska man köpa åt Soffan i present?? Jag har lite tankar, men kan ju inte säga nåt högt här, även om hon skulle bli glad och garanterat blir nyfiken! Hon fyller ju år snart!


Ha det bra nu!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0