Segast

Fick brev från Johanna idag. Vad jag har väntat. Saknar henne. Orkade dock inte lägga på svaret, för då ska man först ha ork och lust att gå och köpa frimärken som kostar 11 kr styck. Men vad ska man göra? Man vill väl ha kontakt med vännen.

Helgen har varit bra.
I Lördags åkte vi runt för att försöka fixa vita blinkersglas till Saaben. Hittade 1 glas på skroten, alltid något. Får väl se hur jag löser det med det andra.
Vi plockade även iordning i förrådet, flyttar ju på Lördag och då känns det bra att det mest bara är att ta ut allt till bilen.
Umgicks även lite med Andreas bror samt hans föräldrar.

Söndag tog vi en riktig söndagsrunda.
Ner till Åtvid (jag försöker hålla mig på avstånd från det), krånglade runt där för att dem byggt om de jävla vägarna. Varför bygga om allt. Fixade vägen dit, genom Åtvid gick allt åt helvete, och när vi hittade ut från allt kunde resan fortsätta mot farmor och farfars gamla hus. Smålands skogarnas vägar är dock inte toppen. Smala som fan och tanken på att man kan få möte av en timmerbil skrämmer mig. Gick i alla fall bra och jag var lycklig som inte fick möte. Minnen dök dock upp.
Sedan tog vi vägen mot Kisa och hem till älskade mamma och syster. Där fick vi riktigt god mat- Stekt lax med kokt färskpotatis och hollandaisesås. Mamma var dock genomförkyld. Körde in Soffan till Linköping på hemvägen.


Snart ska jag iväg till Vadstena och hämta Andreas. Sen hem och äta falukorv o pasta. Saknar honom.

På Lördag flyttar vi. Mamma och Soffan hjälper även till. Saknar även dem starkt.

Kram Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0