Söndag

Är trött nu. Har vart på konfirmationer både idag och igår. Blir segt.
Igår var det Shaggys kusin som konfirmerade sig, det var rätt ok, men man blev trött av det. Det är inte så att man orkar göra mycket annat efter. Blev tårta efter, helt ok, men man blev riktigt mätt. Sen har man ätit tillräckligt med sött.
Idag gällde konfirmationen Shaggys kusin Janeks son Teodor. Blev trevligt, var en bit från mamma, så vi stannade till där en snabbis på hemvägen. Fick med mig syrener, rabarber, gul lök och en flaska klarbärssaft hem. Namnam. Tyvärr var det en liten tjej som ramlade innan konfirmationen börjat som troligen bröt armen lr liknande, stackars unge. Men konfirmationen var fin och det var trevligt efter med då vi satt hemma och pratade och åt efter. Alicia, Shaggys systerdotter, var trött och genomsvettig när vi åkte hem. Lillpluttan.

Allergin är jobbig nu. Mycket jobbigare än förra sommaren, och ändå har inte sommaren satt igång än. Går på tabletter =P, allergitabletter. Kliar som fasen i ögonen och orkar liksom inte det hela tiden.

Nervös inför rotfyllningen den 2 Juni. Vågar inte. Är rädd. Men Folksam kommer i alla fall betala allt, är riktigt glad att mamma satte personförsäkringar på mig och Soffan. Skulle ha kostat som fan annars, en kostnad jag inte skulle ha möjlighet att betala. Eller jo, möjlighet, men dem pengarna ska banne mig inte gå till det. Inte mitt arv.

Vecka snart igen, måste till apoteket imorrn och hämta mer direktvärkande allergitabletter mot kliet i ögonen. Orkar inte göra så mycket. Ska tvätta någon dag, tvätta dem nya fina handdukarna/badlakanen. 

Sitter hos svärföräldrnarna nu. Shaggys farbror Rune är här. Trevligt det. Sällan som man träffar Shaggys farbröder, tyvärr. Svärfar verkar inte så mycket bättre, känns inte så kul, men hoppas det blir bättre snart.

Mamma hade det så fint hemma nu. Blommorna blommar som bara den, flaggan var hissad och mamma tvättade lite. Hon måste ju passa på när hon inte är hemma så mycket i veckorna. Hon jobbar ju, jämnfört med mig. Men det finns ju inga jobb knappt.

Jag är sugen på att beställa någon sommarklänning. Har inga i stort sett och kul och kunna ha om det är något fint tillfälle eller bara varmt. Finns lite fina klänningar på HM, lockar faktiskt. Finns även en fin på Halens. Gud vad det lockar men gäller ju att ha pengar. Tror dock att Shaggy känner att jag ska ha något sånt, brukar vara så. 

Min Shaggy, han är så vacker. Jag älskar honom så mycket. Så oerhört mycket. Vill INTE förlora honom.  Aldrig. Vill ha ett liv med honom. En framtid. Vill ha barn med honom. Jag tror verkligen på det här nu. Det har blivit något speciellt, känner i alla fall jag. Vill köpa hus med honom. Jag vill. Vill förlova mig med honom, men blir snart hoppas jag. Tror han vill detsamma. Hoppas verkligen det. <3

Ska dra mig nu med min älskling. Hem och handla samt se på "Sanningens ögonblick". Riktigt kul och spännande.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0