Måndag

Idag är det ok. Ögonen kliar inte så mycket, tog tabletten för ett tag sen. Köpte något nytt idag, dem hade inte de jag brukar köpa. Men de här verkar ju hjälpa med, positivt. Men kunde bara ta dem en gång om dagen. Har behövt ta de andra två gånger om dagen.

Sitter hos svärföräldrarna just nu. Vilken nyhet, eller inte, men vad ska man göra när man bara går hemma annars. Får se om jag följer med Mona (Svärmor) till Shaggys mormor Maj-lis sen. Har inte vart där så mycket, tyvärr. Känns inte så lätt att få kontakt med henne. Hon har haft ett antal stroker samt ser och hör knappt. Hon sitter även i rullstol så det är inte lätt så.

Pratade med mamma precis. Det var hon som ringde, kul att hon ringer på dagarna. Hon skulle besiktga bilen snart, sin fina Saab 9-3. Tyvärr ett stenskott i framrutan, som hon kommer få påpekning på, men vad hon visste var det inget mer. Men det får vi ju se. Hon skulle höra av sig sen. Saknar henne.

Undra vad vi ska äta hemma idag? Orkade inte göra så mycket innan jag gick hemifrån, men sängen är i alla fall bäddad. Gör resten när jag kommer hem. Diska och sopa av lite, kattsand över halva vardagsrummet. Kan inte katterna lära sig städa själva, hihi. Nee, de går ju inte. Hemmet ser ut som ett bombnedslag. Eller kanske inte, men jag vill bara ha lite ordning hemma.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0