Söndag och länge sen jag skrev

Nu är det länge sen jag skrev, har inte haft tillgång till dator och orkat skriva något. Blir så segt efter ett tag och ingen ork att komma på något. Sitter hemma och har tråkigt. Inget jobb än, ska in till arbetsförmedlingen den sjuttonde juni och prata med syvo konsulenten gällande att studera vidare. Kanske finns något kul iaf? Går även och väntar på den sk. ungdomsgarantin som man kan få då man gått arbetslös i 3 månader, har gjort det den sista juni. Behöver pengarna.

Har varit massa studentfirande nu den här helgen. Firade en kompis i fredags och en kompis igår. God mat och så. Idag har vi firat Mona (svärmor) som fyller 57 år idag. Hon fick en fin tröja samt panelgardiner av mig och Shaggy. Tror hon blev rätt glad över presenterna.

Går och väntar på att få hem kläderna jag beställt från HM samt fotofilmerna jag skickade in i veckan som var. Kul att ha något att vänta på i alla fall. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

På fredag är det Midsommarafton. Jag och Shaggy åker ner till mamma och Soffan på torsdag kvällen, det ska bli riktigt skönt att komma bort ett tag, bara hitta någon som kan vara katt vakt under tiden. Blir tre nätter nere hos mamma. Skönt. God mat och passa på att köra lite bil. Förhoppningsvis grilla någon gång med, tror Shaggy skulle bli glad då.

Måste äta mer salt, får kramp i vaderna då och då och mamma sa att det kan bero på saltbrist. Äta saltlakrits eller något annat med salt i. Mycket salt, för jag orkar inte kramperna. Ja, det har inte varit mycket men tillräckligt. 

Är så trött just idag, orkar inte mycket alls. Kanske saltbristen där med, men det regnar även ute. Kan vara det med alltså. 

Går och väntar på att veckorna ska gå så att Shaggy kan få semester snart. Han behöver det och även jag, som går hemma och har tråkigt hela tiden. Orkar inte hitta på så mycket. 

Man kanske skulle gå och bli med barn. Är lite sugen på det men har inte riktigt orken och tiden. Känner mig inte klar med allt innan, om ni förstår hur jag menar.
Vill även förlova mig, men det kommer nog, det med. 

Kram Elin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0