Pappa

Tänker på pappa ibland, kan inte komma ifrån det.
Otäcka tankar, fina tankar.
Saknar honom då och då.
Jag glömmer honom inte, aldrig.

Allt blev så jävla fel, pappa. SÅ JÄVLA FEL. Det skulle inte bli så. Inget gick som jag hade tänkt.
Jag ville inte att du skulle dricka, men det blev så ändå. Du fattade säkert, men det kanske inte gick att göra något åt det. Jag och Soffan mådde så jävla dåligt av det. Vi vet precis vad du gjorde i matkällaren. Vi visste.
Allt spelade runt alkoholen, känns det som i alla fall. Det var inget kul att vara hemma på helgkvällarna, du drack bara då. Har fina minnen från när du var nykter... men de andra är starkare.
Saknar det som inte betydde allt för mycket. Trädgården, maten, fisket. Fan vad jag saknar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0