Tisdag

Idag har jag i stort sett bara varit hemma. Var nere hos Sandra ett tag, annars har jag inte gjort så mycket.

Tog en runda med eltaxen (dammsugaren) och stänkte lite vatten i blomkrukorna. Dem såg ut att vara törstiga. De små stackarna. =( Men promenaden med eltaxen blev svettig så jag fick hoppa in i duschen efter.

Imorrn ska jag in till Linköping med bilen. Jobbigt. Måste be dem kolla mer saker, låter när jag svänger med bilen.

Igår var vi ju på trafikskolan med Shaggy. Gick bra, han börjar sina teorilektioner på måndag nästa vecka (den 25:e). Känns bra. Han fick hem böckerna och så då med. Längtar tills han har körkortet med, inte bara jag som ska köra då. Står ut ändå just nu men vore skönt om man kunde turas om.

Längtar till flytten. Ska bli skönt att bo på bottenvåning. Nära till lekplatsen med, perfekt om Shaggys systerdöttrar kommer och hälsar på.

Nu värker hjärtat för pappa. Vissa låtar som gör att det blir så. Inte alltid speciella låtar. Önskar bara att det inte hade hänt. Varför var det tvunget att bli så?! Jag vill ha dig tillbaka. Saknar maten, doften...allt förutom alkoholen.  Om du hade kunnat gör något åt det. 

Hade vart underbart att ha en uppväxt där mamma och pappa levde tillsammans.
Hoppas mina barn i alla fall får en sådan uppväxt. Men man vet ju aldrig. Bara de får det bra. Jag önskar mina framtida barn det bästa. Jag ska i alla fall göra det bästa jag kan. Försöka vara en bra mamma. Tror Shaggy blir en bra pappa. Hoppas det blir vi som får barn tillsammans.
Vet ju inte när det blir. Hoppas det blir inom en framtid i vilket fall som helst. Hoppas jag kan få barn, vet inte vad jag gör annars.
Ska ge dem vad jag kan, de kommer få min kärlek i alla fall. Och sin pappas.

Sten var på lungmedicinska idag på US. Inget bra. Det hade visst kommit fler fläckar på lungorna, så han ska in den 28/8 (nästa vecka) igen så ska dem gå ner med kamera och kolla noggrannare (kommer just nu inte ihåg vad det heter). Men vi finns här om det är något. Bromskopi hette det föresten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0